Uw gegevens

Het BKR geeft u de mogelijkheid uw eigen gegevens in te zien. U kunt uw gegevens opvragen bij iedere bank in Nederland. U zult zich persoonlijk moeten identificeren, het is dan ook niet mogelijk om de gegevens van anderen in te zien.

Wanneer u uw gegevens bij een bank op wilt vragen moet u de volgende stappen doorlopen:

  1. U vindt bij iedere bank in Nederland de consumentenbrochure “Wat doet BKR voor mij?”. Hier zit een aanvraagformulier bij dat u in dient te vullen.
  2. Vervolgens overhandigt u het ingevulde formulier aan de bankmedewerker waarbij u zich identificeert met een geldig identiteitsbewijs.
  3. U betaalt de medewerker de kosten voor het doen van een inzage. Dit bedraagt: € 4,95.
  4. De bank stuurt het ingevulde aanvraagformulier naar BKR. Binnen tien werkdagen ontvangt u het gevraagde overzicht op uw opgegeven thuisadres.

Naast het aanvragen van uw gegevens bij de bank kunt u ook uw gegevens ophalen bij BKR in Tiel. U dient hiervoor wel minstens tien werkdagen van te voren telefonisch contact op te nemen met de afdeling Inlichtingen & Inzage. Op deze manier kunt u uw gegevens direct meenemen. Ook hier is identificatie verplicht en betaalt u € 4,95 voor het doen van een inzage.

Ook een overzicht van welke deelnemers de afgelopen 12 maanden naar uw gegevens hebben geïnformeerd kunt u opvragen bij BKR. Hiervoor dient u een brief te sturen naar BKR, afdeling Inlichtingen & Inzage, postbus 6080, 4000 HB Tiel onder vermelding van 'Protocol Inzage'. Bij deze brief voegt u een kopie van een geldig identiteitsbewijs, daarnaast betaalt u ook voor dit overzicht € 4,95.

Het telefonisch of via internet opvragen van uw gegevens is om veiligheidsredenen niet mogelijk.

Onjuiste gegevens?
Mocht u van mening zijn dat uw gegevens onjuist zijn dan kunt u een verzoek tot correctie indienen bij de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld bij BKR. Mocht u er samen met de deelnemer niet uitkomen dan kunt u een beroep doen op de Geschillencommissie BKR. Deze commissie beoordeelt of de deelnemer en BKR zich hebben gehouden aan de BKR regels, de uitspraken van de Geschillencommissie zijn bindend.

In de brochure 'Oneens met uw registratie bij BKR?' kunt u lezen welke stappen u moet ondernemen als u het niet eens bent met uw BKR-notering. Voor een exemplaar van deze brochure dient u contact op te nemen met de afdeling Inlichtingen & Inzage van BKR.